עתירה נגד מינוי דרעי לשר: "חוסר סבירות קיצוני"

ישראל רובין 1 Comment on עתירה נגד מינוי דרעי לשר: "חוסר סבירות קיצוני"

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ נגד המינוי המסתמן של אריה דרעי לשר, ודורשת לבטל את הסדר הטיעון שנחתם עמו

אריה דרעי צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (ראשון) לבג"ץ כנגד המינוי המסתמן של ח"כ אריה דרעי לשר, ובדרישה לבטל את פסק הדין שניתן בעניינו בטענה כי הוליך שולל את בית המשפט.

בתנועה ציינו, כי במענה לעתירת התנועה לאיכות השלטון ערב הבחירות, קבע יו"ר ועדת הבחירות השופט עמית, כי לדרעי קיימת חזקת קלון בשל עונש המאסר על תנאי שנגזר עליו. עמית ציין בפסיקתו כי אם מרכיב הממשלה ירצה למנות את דרעי לשר, יהיה עליו לפנות לשופט עמית ולבקש את הסרת חזקת הקלון. "כפי הנראה כרגע ראש הממשלה המיועד נתניהו בחר שלא לפנות לשופט עמית ובמקום זאת החלה הקואליציה המסתמנת בהליכי חקיקה לשינוי רטרואקטיבי בחוק יסוד: הממשלה, הקובע כי קלון יוטל רק כאשר נגזר עונש מאסר בפועל".

בעתירתה מבקשת התנועה לחייב את נתניהו לפנות לשופט עמית שיקבע אם יש לדרעי קלון, וטוענת כי המינוי המסתמן הוא "פגיעה חמורה בטוהר המידות, באמון הציבור בנבחרי הציבור, ובעקרון הנאמנות השלטונית", וכי הוא "נגוע בחוסר ניקיון כפיים ותום לב, חוסר סבירות וחוסר מידתיות קיצוני".

עוד טוענת התנועה כי דרעי הוליך את בית המשפט שולל, בעת שהציג בפניו מצג שקרי לפיו בכוונתו לפרוש מהחיים הציבוריים, ומכאן שפסק הדין וגזר הדין בעניינו בטלים מאחר והושגו ברמייה.



1 תגובות

מיין תגובות